شناسهٔ خبر: 178964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان خبر داد؛

قبولی ۸۴ درصد ناوگان سنگین و نیمه سنگین در تست‌های مراکز معاینه فنی استان اصفهان

معاينه فني در ۶ماه نخست سال جاری ۸۴ درصد ناوگان سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان اصفهان، در تست های معاینه فنی قبول شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ معید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، با اشاره به الزامات معاینه فنی برای وسایل نقلیه سنگین به منظور ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط‌زیست و کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودروها، اعلام کرد: در شهریور ماه جاری، تعداد ۱۵هزار و ۹۶۳ خودرو به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین استان مراجعه کرده‌اند.

ذهبیون با اشاره به وجود ۱۴ مرکز معاینه فنی سنگین و نیمه سنگین در استان، گفت: در ماه گذشته، ۱۳هزار و ۳۲۵ دستگاه وسایل نقلیه سنگین موفق به کسب نمره قبولی شدند که این تعداد ۸۳ درصد از کل وسایل نقلیه ورودی به مراکز معاینه فنی را شامل می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تاکید کرد که تمامی مراکز معاینه فنی به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) متصل هستند و نتایج تست خودروها از این طریق رصد می‌شود. او افزود: در این بازه زمانی، ۲هزار و ۶۳۸ دستگاه خودرو سنگین نتوانستند نمره قبولی کسب کنند که این تعداد ۱۷ درصد از کل وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی را شامل می‌شود.

ذهبیون همچنین به مجموع ۱۰۶ هزار و ۱۲۶وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی استان در ۶ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۸۹ هزار و ۲۳ خودرو نمره قبولی را کسب کردند.

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی وسایل نقلیه و عدم وجود نقص فنی، ادامه داد: در مراکز معاینه فنی تست‌هایی مانند آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمزها، نور چراغ‌ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایش‌های فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین انجام می‌شود.